Thursday, July 17, 2008

Κι όμως γυρίζει...


Star Trails, originally uploaded by azem.

Μια φίλη σήμερα με ρώτησε τι σχέση πιστεύω πως έχει η θερμοκρασία με τον χρόνο ή την ταχύτητα...

Άρχισα, ως καλός επιστήμονας..., να προσπαθώ να την κάνω να ακριβολογήσει με ερωτήσεις του τύπου: "τι εννοείς θερμοκρασία..;", "καταλαβαίνεις την διαφορά από τη θερμότητα...;", "έχεις υπόψη σου την θεωρία της σχετικότητας...;", "ξέρεις τι είναι εντροπία...;" και άλλα τέτοια...

Μάταια, γιατί πολύ απλά η φίλη μου διαισθανόταν κάτι στο οικείο της σύμπαν κι ήθελε να το εξερευνήσει...χωρίς μαθηματικά εργαλεία και γνώσεις αστροφυσικής...

Τότε είναι που σκέφτηκα για πρώτη φορά εδώ και καιρό πως όλη αυτή η εκπαίδευση που έχω υποστεί επί πάνω από 15 χρόνια, όσο κι αν με διευκολύνει μερικές φορές να τακτοποιώ το μυαλό μου, άλλες με εμποδίζει να σκεφτώ πραγματικά δημιουργικά...like a 3-year old...που λένε και στο χωριό μου...

Πίστευα πως το να είσαι "επιστήμονας" δεν είναι ασύμβατο με το να είσαι "καλλιτέχνης"...

Μπας κι είναι τελικά ;

1 comment:

Franky said...

Ντροπή σου!! Ανίερες κουβέντες εκστομίζεις. Ο καλλιτέχνης δηλαδή να είναι μόνο καλλιτέχνης? Μα η Τέχνη δεν είναι επάγγελμα, λειτούργημα ή κάτι αντίστοιχο. Η Τέχνη είναι μέρος της ύπαρξης τέτοιο που η Επιστήμη δε θα γίνει ποτέ.
Ας μην ξεχνάμε ότι η συνύπαρξη Λογικής και Συναισθήματος είναι δύσκολη και σε ανθρώπους μη-Επιστήμονες και μη-Καλλιτέχνες.

(Εγώ πάντως αδερφέ, σε εκτιμώ για αυτό που ακριβώς είσαι...)